Google Adwords a rôzne typy zhody kľúčových slov


V tomto článku sa zameriame na niektoré špecifiká systému Google Adwords, najmä na rôzne typy zhody kľúčových slov a ich dopad na úspešnosť a ziskovosť celej kampane. V Google Adwords je niekoľko typov kľúčových slov, alebo lepšie povedané, niekoľko typov zhody. Je tu voľný typ zhody, presná zhoda, fráza a negatívne slová.


Voľná zhoda

Smutným faktom je, že toto je typ zhody, ktorý väčšina ľudí má bez toho, aby si to uvedomovali. Ak máte všetky vaše slová vo vašom zozname kľúčových slov napísané obyčajne, tak potom robíte iba voľný typ zhody. Keď máte voľný typ zhody, znamená to, že sa vaša reklama zobrazí vždy keď si dal užívateľ vyhľadať kľúčový výraz, ktorý obsahoval vaše kľúčové slovo alebo jeho synonymum. Takže napríklad, ak je vaše kľúčové slovo psy, užívateľovi sa vaša reklama zobrazí aj keď si dal vyhľadať napr. psí útulok, krmivo pre psov, výchova psov, atď. Pri akejkoľvek fráze, ktorú si dal niekto vyhľadať a obsahuje toto slovo, tak sa mu zobrazí vaša reklama. A teraz tu nastáva otázka, či je to dobré alebo zlé. Odpoveď je taká, že to závisí od konkrétneho prípadu a správnu odpoveď odhalí až testovanie spolu s ostatnými typmi zhody.


Fráza

Keď máte kľúčové slovo typu fráza, tak sa vaša reklama zobrazí iba keď si niekto dal vyhľadať výraz, ktorý obsahuje danú frázu. V Adwords to dosiahnete tak, že kľúčový výraz napíšete v úvodzovkách, napr. "krmivo pre psov". Takže vaša reklama sa zobrazí, keď niekto vyhľadáva napr. lacné krmivo pre psov ale už nie keď je hľadaný výraz psie krmivo, pretože tieto slová sú v inom tvare a inom poradí.


Presná zhoda

Presná zhoda znamená, že vaša reklama sa zobrazí iba vtedy, keď si dal niekto vyhľadať presne taký istý výraz ako je vaše kľúčové slovo. V Adwords sa presná zhoda určuje pomocou hranatých zátvoriek, napr. [krmivo pre psov]. Vaša reklama sa zobrazí iba v prípade, keď niekto dal vyhľadávať krmivo pre psov ale už nie v prípade lacné krmivo pre psov.


Negatívne slová

Negatívne slová ponúkajú možnosť ako zabrániť aby sa vaša reklama zobrazovala v určitých prípadoch, keď hľadaný výraz obsahuje negatívne slovo. Napríklad možno nebudete chcieť, aby sa vaša reklama zobrazila niekomu kto vyhľadáva krmivo pre psov zadarmo, nakoľko je u neho nižšia pravdepodobnosť, že si od vás niečo kúpi.


Taktiež pre rôzne typy zhody kľúčového slova môžte nastaviť inú maximálnu cenu za kliknutie, pretože Google Adwords ich považuje za rozdielne kľúčové slová. V PPC reklame nejde iba o to aby ste na vaše stránky priniesli návštevnosť, ale aby vám táto návštevnosť priniesla zisk, k čomu vám pomôže zameranie sa na tie správne kľúčové slová.