Prečo je relevantnosť najdôležitejšie slovo v PPC reklame

Väčšina tohoto článku sa zameriava na Google Ads, ale základný princíp platí pre väčšinu PPC systémov. Tím, ktorí inzerujú cez Ads, je určite známy pojem „skóre kvality“. O čo ide? Podstatou skóre kvality od Googlu je to, že Google vždy odmeňuje relevantnosť, inak povedané tiež vhodnosť alebo súvislosť. Čím je niečo viac relevantné, tým sa to Googlu viac páči. A prečo má Google rád relevantnosť? Pretože relevantnosť je dôvod prečo vlastne užívatelia používajú Google.

Keď niekto príde na stránku Googlu, napíše niečo, stlačí enter a Google mu vypíše všetky relevantné výsledky, takže užívateľ pravdepodobne nájde to, čo hľadal a nabudúce keď, keď bude znova niečo chcieť nájsť, tak urobí to isté a znova použije Google. A Google chce aby sa tento cyklus stále opakoval, tak preto kladie dôraz na to, aby každý užívateľ našiel to, čo hľadal. Takže, z pohľadu PPC reklamy, keď si niekto dá vyhľadať napríklad slovo „celulitída“, tak tento výraz by sa mal nachádzať v texte reklamy aj na stránke, na ktorú sa užívateľ dostane po kliknutí (pristávacia stránka). Prečo? Pretože to znamená, že táto reklama je relevantná.

„Odmena za relevantnosť“ pre inzerenta sa prejaví tak, že za tú istú pozíciu zaplatí inzerent s relevantnejšou reklamou menej. A relevantnejšie reklamy majú tiež vyššiu mieru prekliknutia, teda viac návštevníkov pre inzerenta a väčší profit pre Google.

A toto tiež vysvetľuje to, prečo nie je dobré mať jednu reklamu pre desiatky až stovky kľúčových slov, pretože je málo pravdepodobné, že táto jedna reklama bude veľmi relevantná pre všetky kľúčové slová. Ak je v kampani niekoľko desiatok alebo stoviek kľúčových slov, jednoznačne doporučujeme mať v tejto kampani aj viacero reklamných skupín.